Flyttstädning
Boyta | Pris efter RUT | |
---|---|---|
0-50 kvm | 1500 kr | |
51-70 kvm | 1890 kr | |
71-90 kvm | 2250 kr | |
91- | 25 kr/kvm |
Priserna gäller för "normalt nedsmutsade" bostäder och är inkl. moms och efter RUT -avdraget.
Materialkostnad samt körkostnad tillkommer. RUT avdraget får ENDAST göras på arbetskostnaden. Det är därför det tillkommer kör och materialkostnad utöver priset.
Sker städningen på helgen så tillkommer helgtillägg på 400 kr efter RUT -avdraget.
Är det så att vi finner bostaden hårt nedsmutsad så kontaktar vi er.
Då kan ni välja att antingen lägga till dom timmarna som behövs för att få det rent (150:- per tim efter RUT -avdrag) eller att vi städar bostaden som "normalt nedsmutsad" bostad. Då gäller inte kvalitetsgarantin.
Minimidebitering är 1500 kr efter RUT -avdraget på vardagar och 1900 kr på en helgdag.
Tilläggspriser (efter RUT avdraget)
- Vanlig balkong: 150 kr
- Inglasad balkong: 300 kr
- 4-sidig fönsterputsning: 20 kr/fönster
- 6-sidig fönsterputsning: 30 kr/fönster
- Uterum: 500kr
- Garage: 200 kr
- Förråd: 200 kr
- Extra badrum: 150 kr
- Öppen spis: 150 kr
- Persienner: 20 kr/st
Exempel:
En bostad är 100kvm. Arbetskostnaden blir 5000 kr innan RUT avdraget (100 kvm x 50kr/kvm =5000 kr)
Materialkostnad på t.ex. 40kr och körkostnad på 80kr tillkommer.
Totalt blir det 5120 kr.
RUT -avdraget (50%) på arbetskostnaden görs direkt på fakturan.
Alltså betalar man 2500kr för arbetskostnaden + kör och materialkostnad på 40 samt 80 kr = 2620kr
Resten ordnar vi med Skatterverket.
För att vi ska kunna göra RUT -avdraget krävs det att kundens personnummer står på fakturan.
Betalning
Betalning sker i efterskott med faktura och skickas med mail eller post till ert nya bostadsadress som ni uppger vid bokning av tjänst.
Om ni avbokar senare än fem arbetsdagar före bokad dag, utgår 50% debitering.
Fakturor betalas inom 10 dagar efter utförd tjänst.
Exempel:
Ni har beställt en flyttstädning från oss.
Bostaden är 100kvm stor.
Pris exkl. rut -avdraget är 50:- per kvm.
Alltså 50x100=5000
Materialkostnad på ex. 40kr och körkostnad på ex. 80kr tillkommer. Priset hamnar på 5120kr.
Avdrag på arbetskostnaden görs med 50%. (5000/2=2500)
Att betala: 2620kr.
Du får alltså den preliminära skattereduktionen direkt på fakturan.
Den resterande arbetskostnaden får vi från Skatteverket när du har betalat din faktura.
Skatteverket meddelar dig att beslut om utbetalning till oss har gjorts samt hur stort belopp som har betalats ut.
För att du ska kunna få preliminär skattereduktion och för att vi ska kunna få betalt från Skatteverket krävs det att du lämnar ditt personnummer till utföraren av arbetet.